Zamówienia publiczne są formą umowy płatnej zawartej pomiędzy zlecającym a wykonującym. W ostatnim czasie sporo ofert pracy dotyczy zatrudnienia w ramach pracy przy zamówieniach publicznych. Jakie obowiązki posiada osoba zatrudniona na takim stanowisku i czy warto starać się o taki rodzaj zatrudnienia ?
Osoba zatrudniona na takim stanowisku to Specjalista ds. zamówień publicznych. Z całą pewnością musi znać prawo zamówień publicznych i dokumentów powiązanych ściśle z tą ustawą oraz musi posiadać wiedzę związaną z zasadami sporządzania dokumentacji przetargowej. Specjalista ds. zamówień publicznych w ramach swoich obowiązków będzie odpowiedzialny za monitorowanie informacji o zgłoszonych przetargach, aktualizowanie bazy przetargowej, kompletowanie dokumentów i weryfikacja ofert. Następnie osoba taka musi rzetelnie wywiązywać się z realizacji zadań związanych z całą procedurą przetargu oraz monitorować rezultaty postępowania przetargowego.
Praca jako Specjalista ds. zamówień publicznych może być ciekawą pracą, wymagającą dużego zaangażowania i odpowiedzialności. Na pewno daje duże możliwości rozwoju osobie, która zajmuje się zamówieniami publicznymi, a co za tym idzie zwiększa atrakcyjność danej osoby na rynku pracy.